Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

Εικόνα και δημιουργική γραφή !

Εικόνες και δημιουργική γραφή (δημιουργία παραμυθοιστορίας)

Στα πλαίσια σχεδίου εργασίας με θέμα την  «Άνοιξη»και με αφορμή το τέλος αυτής ,στην ολομέλεια συζητήθηκαν όλα όσα μάθαμε αυτό το χρονικό διάστημα (έθιμα ,γιορτές ,αλλαγή της φύσης –ζώα).Όλα όσα ειπώθηκαν μετατράπηκαν σε εικόνες από το internet και χρησιμοποιώντας τες τα παιδιά δημιούργησαν μια αυτοσχέδια ιστορία –παραμύθι για την Άνοιξη με τίτλο και την εικονογράφησαν.

Ο τρόπος με τον οποίο δουλέψαμε
Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν όλα όσα γνωρίζουν για την εποχή της Άνοιξης (αλλάγη στη φύση,το κλίμα ,τα έθιμα , τις γιορτές ,τα ζώα –έντομα κτλ) καταγράφοντας τις πρότερες γνώσεις των παιδιών  τις μετατρέπουμε με τη βοήθεια του internet σε εικόνες.
Οι απαντήσεις που δόθηκαν έχουν ως εξής:
·         Φυτρώνουν λουλούδια
·         Φυτρώνουν αμυγδαλιές
·         Ο καιρός αρχίζει να φτιάχνει
·         Βγαίνουν φυλλαράκια  στα δέντρα
·         Μεγαλώνει η μέρα και μικραίνει η νύχτα
·         Έχουμε λαμπερό ήλιο
·         Έχουμε ανοιξιάτικα φρούτα όπως οι φράουλες
·         Ξυπνάνε τα ζώα από τη χειμερία νάρκη και πετούν ζουζούνια
·         Βάφουμε τα αβγά και έρχεται το Πάσχα
·         Τσουγκρίζουμε τα αβγά
·         Λέμε τα κάλαντα της Άνοιξης
·         Έρχονται τα αποδημητικά πουλιά
·         Αρχίζει η φύση ν’ ανθίζει και να χορταράκια
·         Βάζουμε σιγά- σιγά κοντομάνικα

Δίνουμε ανακατεμένες στην ολομέλεια τις εικόνες και ζητάμε από τα παιδιά να δημιουργήσουν μία ιστορία –παραμύθι με αφορμή αυτές.Τα παιδιά χρησιμοποιώντας κάθε μία από τις εικόνες δημιουργούν την ιστορία βάζοντάς τες με χρονική εξέλιξη ανάλογα με τη διήγηση. Παράλληλα καταγράφουμε την ιστορία –παραμύθι , όπως ακριβώς τη διηγούνται .Εν συνεχεία ζητάμε από τα παιδιά να δώσουν τίτλο στο παραμύθι τους.Μετέπειτα καταγράφουμε το παραμύθι σε πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου(word)και δημιουργούμε πλαίσια για την εικονογράφησή του.
Η ιστορία όπως την διηγήθηκαν τα παιδιά

Η ΟΜΟΡΦΗ ΑΝΟΙΞΗ ΚΑΙ Η ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΗ ΦΥΣΗ
Μια φορά και έναν καιρό ήταν μια όμορφη κοπέλα που την έλεγαν «Άνοιξη».Της άρεσαν γενικά τα λουλούδια αλλά περισσότερο τα τριαντάφυλλα και οι παπαρούνες.Της άρεσε να παίζει με τα ζώα ,τα οποία ξυπνούσε από τη χειμερία νάρκη και έπαιζε μαζί τους.Όλη η φύση τη λάτρευε και την αγαπούσε ,γιατί φρόντιζε τα ζώα και τα ζουζούνια.Είχε ένα τεράστιο χαμόγελο σαν το λαμπερό ήλιο που υπήρχε στον ουρανό.Αγαπούσε το λαμπερό ήλιο και πάντα ήθελε να τον δει από κοντά,αλλά και ο ήλιος μόλις την έβλεπε φώτιζε όλο τον ουρανό και η μέρα μεγάλωνε .Λάτρευε και έτρωγε πολλά φρούτα και λαχανικά γι΄αυτό η φύση για να την ευχαριστήσει γέμιζε με ανοιξιάτικα φρούτα και λαχανικά.Έκανε πολλές βόλτες, περπατούσε μέσα στο δάσος και όταν έβλεπε ένα δέντρο ξερό και γυμνό από φύλλα το αγκάλιαζε και αμέσως αυτό έβγαζε φύλλα και λουλούδια.
Ήταν αγαπητή και στον κόσμο γιατί κάθε χρόνο γυρνούσε όλα τα σπίτια λέγοντας τα κάλαντα που πήραν το όνομά της και τα ονόμασαν τα κάλαντα της άνοιξης.Οι άνθρωποι της έδιναν με χαρά αυγουλάκια και εκείνη τα μάζευε για να τα βάψει. Ζητούσε λοιπόν από τη φύση κρεμμυδόφυλλα και παντζάρια για να βάψει τα αυγά της και μετά τα μοίραζε στα ζωάκια για να τα τσουγκίσουν τη μεγάλη γιορτή του Πάσχα.
Ωστόσο μερικές φορές στεναχωριόταν ,γιατί τα βράδια δεν είχε σπιτάκι για να μείνει και τότε έκλαιγε .Μαζί της  στεναχωριόταν και η φύση  που έκλαιγε και αυτή. Αμέσως ξεκινούσε βροχή που γρήγορα γινόταν ανοιξιάτικη μπόρα  με αστραπές και βροντές.Γι΄αυτό τα αποδημητικά πουλιά που έφτιαχναν τις φωλιές τους εκείνο τον καιρό τη λυπήθηκαν και  της έφτιαξαν ένα μεγάλο σπίτι από φύλλα ,κλαδιά και άχυρα για να μείνει μέσα, ενώ της κελαηδούσαν όμορφα  τραγούδια για να τη νανουρίσουν και να κοιμηθεί.
Έτσι ζούσε ευτυχισμένα η όμορφη Άνοιξη  στη φύση τρέχοντας με το χρωματιστό της φόρεμα πάνω στο πράσινο χορτάρι που φύτρωνε και έπαιζε κυνηγητό και κρυφτό με τα ζώα και τα πουλιά.



                               
Δημιουργία ιστορίας μέσα από εικόνες που αφορούν την Άνοιξη .

Εικονογραφώντας την ιστορία μας .

Εικονογραφώντας την ιστορία μας .

Εικονογραφώντας την ιστορία μας .

Στη συνέχεια εκτυπώνουμε το παραμύθι και το παρουσιάζουμε  στην ολομέλεια στα παιδιά έτοιμο να γίνει βιβλίο.Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες ,όπου κάθε ομάδα αναλαμβάνει διαφορετική εργασία(διαφοροποιημένη ομαδοσυνεργατική). Η πρώτη ομάδα εικονογραφεί το παραμύθι, η δεύτερη αναλαμβάνει να εικονογραφήσει το εξώφυλλο και να γράψει τον τίτλο ,ενώ η τελευταία αναλαμβάνει το οπισθόφυλλο του βιβλίου όπου θα γράψει τα ονόματα των συγγραφέων-παιδιών..

                                                                 





Με τη βοήθεια scanner  περνάμε το εικονογραφημένο βιβλίο στον ηλεκτρονικό υπολογιστή δουλεύοντας με πρόγραμμα παρουσίασης (power point). Παρουσιάζουμε τη τελική  ηλεκτρονική μορφή του στα παιδιά ενώ το πρωτότυπο βιβλίο δένεται και τοποθετείται στη Δανειστική βιβλιοθήκη.



                                                 TΑΒΟΥΛΑΡΗ ΚΥΡΙΑΚΗ (2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΡΔΙΑΣ)
                                                   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου