Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ !

                                                         Εικόνα  και  Δημιουργική  γραφή !
Στα  πλαίσια  του  Πολιτιστικού  Προγράμματος  που  εκπονούμε  από  το μήνα  Μάρτιο με  τίτλο << Η Μουσική  και  οι  Δημιουργοί πάντα μαζί >> , ασχοληθήκαμε με  τη  μουσική  στη  ζωγραφική !
Επιλέξαμε  τον  πίνακα  << Παιδική  Συναυλία >> του Γεωργίου   Ιακωβίδη.
                                                           
 

Γ . Ιακωβίδης  <<Παιδική  Συναυλία >>  1900 . Εθνική Πινακοθήκη Αθηνών . Ο πίνακας κέρδισε το χρυσό βραβείο στη Διεθνή Έκθεση στο Παρίσι το 1900 .

Είναι  ένας πολύ γνωστός και αγαπητός  πίνακας  ιδιαίτερα στα παιδιά αφού τα πρόσωπα που διακρίνονται είναι κυρίως παιδιά . Ο ζωγράφος έζησε στη Γερμανία  και μπορεί μέσα από τον πίνακα  να προβάλλει κάποια βιώματά του όσο αφορά το εξωτερικό περιβάλλον της Γερμανίας .Αρχικά  παρατηρήσαμε τον  πίνακα  που είχαμε τοποθετήσει σε αρκετά μεγάλη διάσταση  στο ταμπλό της παρεούλας . Δεν αναφέραμε τον τίτλο . Στη συνέχεια μέσα από διάφορες ερωτήσεις προσπαθήσαμε να τον αναλύσουμε στα στοιχεία του για να μπορέσουμε να βρούμε έτσι τον τίτλο που του ταιριάζει
Ερωτήσεις που έγιναν :
- Τι  βλέπω  γενικά  στον  πίνακα ; Ποιο  είναι  το  θέμα  του ;
[ παιδάκια  με  όργανα  , μελωδία , μουσική ]
- Πού    είναι ;
[ σε ένα σπίτι , σε ένα σχολείο μουσικής , σε ένα δωμάτιο ]
Πώς είναι το σπίτι ; Μοιάζει με τα σημερινά ;
[ Είναι από τα παλιά χρόνια , δεν έχει πολλά πράγματα ]
- Είναι μέρα ή νύχτα ;  Τι  εποχή είναι ; 
[Είναι μέρα γιατί μπαίνει φως από τα παράθυρα , είναι  μάλλον καλοκαίρι γιατί έχει ήλιο και τα ρούχα των παιδιών είναι καλοκαιρινά ]
- Τι χρώματα έχει ο πίνακας ;
[ φωτεινά , χαρούμενα ,όμορφα ]
- Πόσα  είναι τα παιδάκια  , τι ρούχα φοράνε , τι μουσικά όργανα κρατάνε  ;
- Είναι αγόρια  και κορίτσια , είναι μια κυρία ;
- Πώς  νιώθουν  , πώς είναι η ατμόσφαιρα ;
-Ποιοι ακούν και ποιοι παίζουν ; 
-Τι κάνει το μικρό κοριτσάκι ;
Τα  παιδιά γενικά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και έδωσαν σωστές και πρωτότυπες απαντήσεις . Έτσι καταλήξαμε στους εξής τίτλους  :
Τα  έξι  παιδάκια της Μουσικής    
Τα παιδιά της Μουσικής 
Μας άρεσε περισσότερο ο δεύτερος και τότε  αναφέραμε τον πραγματικό τίτλο του έργου .Στη συνέχεια βάλαμε τον εαυτό μας μέσα στον πίνακα να  παίζει το αγαπημένο του μουσικό όργανο.







Στη  συνέχεια  με  αφορμή  τον  πίνακα  φτιάξαμε  δύο  δικές  μας  ιστορίες  και  τις  εικονογραφήσαμε .

1η  ΙΣΤΟΡΙΑ

ΦΤΙΑΧΝΩ  ΜΙΑ  ΔΙΚΗ  ΜΟΥ  ΙΣΤΟΡΙΑ   ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ  Γ.ΙΑΚΩΒΙΔΗ  << ΠΑΙΔΙΚΗ  ΣΥΝΑΥΛΙΑ >>   ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΩ !
Ένα  καλοκαιρινό  πρωινό  σε  ένα  σπίτι  που ήταν σχολείο Μουσικής , ωδείο , τρία παιδάκια , αγοράκια ,ήρθαν για  να  κάνουν  το  μάθημά τους  . Η  κυρία Δήμητρα ήταν η δασκάλα μουσικής  . Εκείνη την ημέρα  είχε  μαζί  της  το  μικρό  κοριτσάκι της  . Δεν είχε που να το αφήσει , γιαγιά ,παππού ,και ήταν λίγο άρρωστο , είχε πονοκέφαλο .  Ήρθε να δει το μάθημα κι ένα  κοριτσάκι για να κάνει κι αυτό άλλη μέρα . Το έλεγαν ‘Έλλη .  Ένα αγοράκι που περνούσε από έξω  , άκουσε την Μουσική  , ζήλεψε  και μπήκε μέσα . Δεν είχε μουσικό όργανο  ,πήρε το ποτιστήρι που βρήκε στην πόρτα και άρχισε να το φυσά  για να βγάλει ήχο . Τα άλλα παιδιά τον καλωσόρισαν  και άρχισαν να παίζουν ένα αγαπημένο κομμάτι .Το μικρό κοριτσάκι της δασκάλας , χάρηκε , άκουγε το τραγούδι και άρχισε να χορεύει . Θέλει να αγκαλιάσει τα παιδιά και να πιάσει τα μουσικά όργανα . Κι έτσι έγινε ένα χαρούμενο , μελωδικό δωμάτιο Μουσικής !!

                                                          ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ

                                               








                                                                   2η   ΙΣΤΟΡΙΑ

2  ΦΤΙΑΧΝΩ  ΤΗ  ΔΙΚΗ  ΜΟΥ   ΙΣΤΟΡΙΑ   ΚΑΙ  ΤΗΝ  ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΩ .
Ένα  καλοκαιρινό  πρωινό  τέσσερα  παιδάκια ,αγόρια  ,  βγήκαν βόλτα . Πήραν μαζί τους και  τα  μουσικά  τους  όργανα , φλάουτο , τρομπέτα  και  τύμπανο . Το ένα παιδάκι δεν είχε , πήγε μαζί για παρέα . Περνούσαν έξω από το σπίτι της κ Μαρίας και άκουσαν κλάματα . Είδαν  από  το  παράθυρο . Έκλαιγε το μικρό  της κοριτσάκι  και η μαμά  με τη μεγάλη αδερφή προσπαθούσαν να τη σταματήσουν . Μπορεί κάπου να πονούσε ή να ήταν άρρωστο. Ρώτησαν αν μπορούν να μπουν για να παίξουν μουσική και να ησυχάσει το μικρό κοριτσάκι . << Εσύ πάρε το ποτιστήρι  που είναι εκεί στην αυλή >> είπαν στο φίλο τους που δεν είχε μουσικό όργανο. << Για να παίξεις  κι εσύ κάτι >>.Άρχισαν  να  παίζουν  ένα  παιδικό  τραγούδι  και το  κοριτσάκι  σταμάτησε  να  κλαίει .Άρχισε να κουνιέται , να χορεύει και να χαμογελά . Άπλωνε τα χέρια να πιάσει τα παιδάκια , να τα  αγκαλιάσει . Έτσι  έγινε  μια ωραία χαρούμενη  ατμόσφαιρα .
                                                              ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ








ΔΗΜΟΜΑΡΚΟΥ  ΒΑΛΑΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου